Wednesday, June 17, 2015

3 Petua Merawat Sakit Gout, Sendi & Arthritis


.
"Seksa sungguh saya menahan kesakitan apabila diserang sakit gout. Nak pijak lantai pon sakit macam di cucuk jarum. Sudah pelbagai ubat dan petua yang saya amalkan tetapi ternyata sakit gout saya masih tidak dapat dikawal" - Encik Azhar, Pesakit Gout Kronik
.
Rintihan di atas adalah keluhan dari seorang pesakit gout kronik kepada saya. Ya, gout memang sakit, malah sakit yang teramat sangat sehingga tak tertahan dibuatnya!
.
Penyakit Gout ialah salah satu bentuk artritis yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi. Penyakit ini terlalu menyakitkan dan dalam kebanyakan kes, hanya menjejaskan satu sendi (monoartritis), khususnya ibu jari kaki.
.
Gout ni punca dia sebab masalah asid urik berlebihan dalam badan. Kalau tak dikawal boleh jadi makin parah sehinggakan boleh menyerang buah pinggang. Jika dah serang buah pinggang semakin sukar dirawat.
.
Jika ke hospital. doktor hanya memberikan pain killer / ubat penahan sakit. Ubat ini sebenarnya tidak langsung merawat, ianya hanya sekadar menahan sakit. Bila kita berhenti ambil, sakit gout PASTI menyerang kembali ! Malah, jika diamalkan untuk jangka masa yang panjang boleh membawa komplikasi yang lebih teruk seperti kegagalan buah pinggang, batu karang, dan lain-lain. 
.
Cara lain yang doktor lakukan adalah dengan membuat pembedahahn kecil bagi membuang mendapan asid kristal. Cara ini memakan kos yang tinggi dan ianya juga tidak merawat secara keseluruhan, 
.
Salah satu kaedah tradisional cara untuk merawat sakit gout adalah dengan berbekam. Antara petua lain yang boleh diamalkan adalah seperti berikut :
.
1) Rebus kulit kentang dengan air untuk menjadikannya ekstrak kulit kentang. Minum air rebusan itu @ ekstrak kulit kentang.
.
2) Ambil anak pokok durian beserta akarnya sekali. Kemudian rebuskannya (buat sup) bersama dengan kaki ayam (bukan ayam kampung). Sup itu diminum dan kaki ayam itu dimakan. Cara tradisional ini adalah antara cara yang paling berkesan dalam merawat penyakit gout.
.
3) Ambil sekeping kaktus dan kupas kulitnya. Bungkus isi kaktus yang diperolehi dengan daun pisang lalu dipanaskan atas api sederhana besar selama lima minit. Sejukkan sedikit dan tampalkan pada bahagian yang sakit. Amalkan setiap hari.
.
Semua cara di atas perlu di amalkan secara konsisten dan bagi sesetengah orang, ianya agak leceh. Keberkesanannya juga hanya sekitar 20-30% sahaja. 
.
Bagaimana pula cara saya?
.
Alhamdulillah, saya telah jumpa satu cara yang TERBUKTI BERKESAN untuk merawat gout tanpa perlu ambil pain killler ataupun melakukan sebarang pembedahan !
.
Formula untuk atasi masalah gout, sakit sendir & arthritis ini telah ditemui oleh seorang Professor Doktor. Beliau berkelulusan PhD bahagian Geologi & formula itu dikembangkan oleh anak didiknya dibawah kawal selia UNIPEQ UKM. 
.
Formula ini pertama di Malaysia menggunakan zeolite ,ia berfungsi mengecilkan & mempercepatkan penyembuhan.
.
Formula ini kemudian dibotolkan atas nama CYPREME dan telah tersebar sehingga ke Singapore,Brunei,Arab Saudi,Jepun ,Indonesia & Banyak negara lagi. 
.
Antara kandungan utama formula ini adalah:
.
✔ Zeolite (dah bagitau tadi,PERTAMA di Malaysia)
✔ 3 jenis garam galian berkualiti tinggi (bukan yang cikai2)
✔ Zam-zam original (bukan yang guna air paip tu)
✔ Getah pokok amber (mematikan kuman & banyak lagi fungsi dia)
.
Biasanya selepas gunakan formula ini, para pesakit saya akan dapat:-
.
✔ tidur lena
✔ solat khusyu'
✔ jalan dah tak terhincut-hincut 
✔ hubungan dengan keluarga semakin rapat.
✔ dapat kembali kehidupan yang diinginkan
.

Berapa anda sanggup labur untuk kesihatan anda?

RM1k? rm10k? rm100k? 

.
Sebenarnya nilai kesihatan kita tak ternilai. Jika sakit, maka lumpuhnya kudrat kita untuk menyara keluarga dan terputus segala mata pencarian. Bila diserang penyakit. bukan hanya kita sahaja yang susah, malah kita juga secara tak langsung telah menyusahkan anak-anak dan pasangan kita. 
.
Nak ke anda menjadi beban kepada orang lain? 
.
Adakah anda suka melihat orang lain bersedih dan bersusah payah kerana kedegilan anda untuk mencuba formula yang terbukti berkesan ini?
.
Pelaburan anda untuk kesihatan anda dan kesejahteraan keluarga anda hanya RM150 sebotol. Apalah sangat RM150 kalau nak dibandingkan dengan kesakitan & kesusahan yang anda alami sekarang ni.
.
Masih rasa mahal? OK sy nak tanya, selama ni dah berapa ribu ringgit anda habiskan untuk rawat kesakitan tu? 
Anda ulang alik ke hospital dan makan ubat pain killer tu boleh elok sepenuhnya ke sakit gout anda tu? 
Ada ke testimoni yang kata mereka yang ambil ubat hospital seperti Colchicine, Kortikosteroid 
Allopurinol, Probenecid dan lain-lain tu dah sembuh dari sakit gout?
.
Tak ada kan? Tapi kenapa anda sanggup habiskan duit untuk mengambilnya walhal dah tau tak dapat nak sembuhkan gout anda tu? Fikir-fikirkan lah yer..
.
Tapi CYPREME ni memang ada BAAANYAK Testimoni dan ianya memang terbukti BERKESAN merawat sakit gout anda tu.
.

.
Masih kata yang formula ni tak berkesan?
.
.
Stok dah tak banyak tinggal,beberapa botol je lagi
.
Sekejap.....saya nak bagi tawaran sikit (baca betul2)
.
Tawaran sampai 11.59 malam ini...
.
Untuk 27 orang pesakit GOUT, SAKIT SENDI atau ARTHRITIS Yang Nak Sembuh & Terawal Sahaja....
.
Promosi 50% + FREE POSTAGE.
.
Untuk dapatkan harga promosi ini sila komen "SAYA NAK SEMBUH" & terus Whatsapp  ke 019-7589774 (NIZAM)
.
P/s: kod tak akan befungsi jika stok promosi tamat. Take it Or leave it !

Boleh juga buat pembelian online di sini.

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...